Alle utenlandske studenter uten norsk fødselsnummer og/eller norsk adresse kan få plass på Inlearn klasseromskurs kun under betingelsen om at hele kursavgiften er betalt.
Betalingen din er gyldig i 12 måneder. Dette betyr at etter at skolen har mottatt betalingen din, har du 12 måneder på deg til å delta på et kurs hos Inlearn. Du kan også bruke den på våre online-kurs i tilfelle du ønsker å begynne å lære norsk før du kommer til Norge.
Hvis du av en eller annen grunn ikke kan delta på kurset du har meldt deg på (for eksempel venter du fortsatt på visum, prosessen med å flytte til Norge er forsinket osv.), har du rett til å endre startdato uten noen ekstrakosnad, så lenge du gir oss beskjed 8 eller flere kalenderdager før kurset starter. Du kan velge en annen startdato. Imidlertid, hvis du velger å fullføre nivået på et dyrere kurs, vil du bli belastet differansen.
Betalingen av opptaksbekreftelsen dekker kurset for den varigheten du velger på bestillingstidspunktet. Kurset må betales i sin helhet for å motta et opptaksbrev.
Denne betalingen inkluderer en 35% ikke-refunderbar avbestillingsavgift. Du vil få refundert 65% av kursavgiften bare hvis visumsøknaden din blir avvist (du må sende brevet fra UDI som viser at visumsøknaden din ble avvist for å være kvalifisert for refusjon).
Vær oppmerksom på at betalingen din er gyldig i 12 måneder fra betalingsdatoen. Etter 12 måneder uten oppdateringer om visumstatus, utløper betalingen din vil ikke kunne refunderes. Du vil bli registrert som «ikke møtt opp» til undervisning.
Få ditt opptaksbrev
Alle elever som har bedt om et opptaksbrev, må informere skolen om studentstatusen sin. Elever som ikke gir oppdateringer, vil bli behandlet som «ikke møtt opp» uten rett til refusjon.
For å motta et opptaksbrev må elevene melde seg på klasserombaserte-kurs i våre lokaler i Oslo. Nettkurs er ikke egnet for visum eller for å motta The Admission Letter. Nedenfor finner du det mest populære kurset på skolen vår.
Når du har bestemt deg for hvilket kurs du vil melde deg på, kan du gjennomføre kjøpet på vår nettside. Full betaling kreves for det valgte kurset. Sørg for at du inkluderer all informasjon riktig, inkludert det juridiske navnet som skal legges til på opptaksbrevet.
The Admission Letter sendes utelukkende på e-post og først etter at hele betalingen er mottatt. Du kan forvente å motta dette bekreftelsesbrevet innen 2 virkedager etter at kurset ble kjøpt.
Bruk den åpne betaling innen 12 måneder fra betaling for å registrere deg for noen av våre klasseromsbaserte kurs. Dersom du fortsatt venter på visumet i slutten av året – kan du velge nettbaserte norskkurs eller utsette starten på kurset. Se FAQ nedenfor.
Dette kurset inkluderer et sted til et klasseromskurs, med tre alternativer:
Betalingen din dekker hele kurset og er gyldig i 12 måneder. Dette betyr at du, etter at skolen har mottatt betalingen din, har 12 måneder på deg til å bli med på et kurs i Inlearn. Du kan også bruke den på våre nettkurs i tilfelle du ønsker å begynne å lære norsk før du kommer til Norge.
I tilfelle du ikke kan bli med på kurset du melder deg på (for eksempel venter du fortsatt på visumet ditt, flytteprosessen til Norge er forsinket osv.), kan du utsette startdatoen for kurset uten ekstrakostnad, så lenge du gir oss beskjed med 8 eller flere kalenderdagers varsel før kursstartdatoen. Velger du å fullføre nivået på dyrere kurs vil du bli belastet differansen.
Betalingen din inkluderer et ikke-refunderbart avbestillingsgebyr på 35 %. Du vil få refundert 65 % av kursavgiften kun i tilfelle visumsøknaden din blir avslått (du må sende brevet fra UDI om at visumet ditt ble avslått for å motta refusjonen).
Vær oppmerksom på at betalingen din vil være gyldig i 12 måneder fra betalingsdatoen. Etter 12 måneder utløper betalingen din og du har ikke lenger rett til refusjon.
Få ditt opptaksbrev
På denne siden får du informasjon om opptaksbrev, hvilke dokumenter du trenger, betaling og info om hvordan skolen forholder seg til visumprosessen din.
Dokumentene du trenger for å søke om visumet avhenger av landet du søker fra og din personlige status. Ta kontakt med ambassaden i hjemlandet ditt direkte for å be om mer informasjon.
For å bekrefte din plass på kurset trenger vi bare startdatoen, ditt fulle navn slik det står i passet ditt, og dokumentnummeret. Vi trenger ikke noe annet dokument fra deg.
For å motta et opptaksbrev fra Inlearn må alle elevene betale hele avgiftene på forhånd. Det kan ikke gjøres unntak fra dette punktet.
Du kan betale kurset ditt på nett med kredittkort, med Vipps (kun i Norge) eller via bankoverføring.
Hvis visumet blir nektet, må du sende oss avslagsbrevet. Du vil få tilbakebetalt 65 % av hele kursbeløpet. Kurset inkluderer et 35 % ikke-refunderbart avbestillingsgebyr.
I stedet for å motta refusjonen, er det også mulig å konvertere det betalte beløpet til nettkurs i stedet.
Hvis visumprosessen din er forsinket, må du kontakte oss og gi oss en oppdatering.
Du kan utsette startdatoen for kurset uten ekstrakostnad, så lenge du gir oss beskjed minst 8 dager før kursstart.
I tilfelle du ikke mottok visumet i tide og du ikke informerte oss om dette, vil du ikke ha rett til refusjon, ettersom vi har holdt av plass til deg, selv om du ikke har møtt opp.