• +47 990 90 590
  • Hjemmeside
  • Om Inlearn
  • Plasseringstest
  • blogg
  • Kontakt Oss
Login
  • Norsk Bokmål
  • English
Inlearn Logo
  • Lær norsk i Oslo
  • Lær norsk på nett
  • Gratis norskkurs
  • Bedriftskurs
  • Opptaksbrev til
  • Bli med på laget
Inlearn education Logo

  • info@inlearn.no
  • +47 990 90 590
    • Lær norsk i Oslo
    • Lær norsk på nett
    • Gratis norskkurs
    • Bedriftskurs
    • Opptaksbrev til
    • Bli med på laget
  • Learn more

    About us

    Placement test

    Inlearn Blog

    Contact us

    Scroll to view more
Login
Find Us
  • februar 20, 2024

5 grunner til å investere i opplæring av ansattes kommunikasjonsevner

5 grunner til å investere i opplæring av ansattes kommunikasjonsevner

God kommunikasjon på norsk er ofte en av nøklene til personlig vekst og ferdighetsutvikling i en profesjonell karriere i Norge. Hvorfor bør bedrifter investere i intern opplæring?

  1. Reduser personalomsetningen

En av grunnene til at mange ansatte bestemmer seg for å forlate jobbene sine, selv om de er høyt kvalifiserte, er følelsen av å stå fast, ikke utvikle flere ferdigheter.

Løsning: Gi dine kollegaer hyppige muligheter til å velge mellom ulike typer opplæring, som seminarer, webinarer eller kurs for å styrke dem. Lag en utdanningsplan som foreslår 2 eller 3 forskjellige kurs. Det vil gi en følelse av selvstendig beslutningstaking og gi teamet ditt mer selvtillit.

Resultatet: Mer motivasjon og følelse av tilhørighet til bedriften.

  1. Vis takknemlighet

Å tillate personlig vekst og læring av nye ferdigheter er en flott måte å vise ansatte din takknemlighet på. Ved å investere tid – og noen ganger penger – sender du budskapet om at de er verdifulle medlemmer av selskapet som fortjener investeringen, at deres innsats og dedikasjon blir lagt merke til og at du ønsker at de skal vokse sammen med selskapet.

  1. Teambygging

Læring kan være en veldig underholdende aktivitet hvis den planlegges klokt. La dine ansatte ta en pause fra arbeidet og delta i en morsom aktivitet med kollegene sine. Dette er en god måte å forbedre måten personalet og teamene jobber sammen og kommuniserer på. De vil være mer tilbøyelige til å samarbeide når de står overfor en utfordring, selv om de tilhører forskjellige team eller avdelinger.

  1. Forbedringer på den tilbudte tjenesten

Glade ansatte = glade kunder. I tillegg til de personlige fordelene for de ansatte, vil du også forbedre kvaliteten på tjenesten du tilbyr kundene dine ved å tilby riktig opplæring til de rette teamene. Enten du investerer i språkkurs, digitale ferdigheter eller et annet emne, er det viktig å identifisere nøkkelpunktene som skal forbedres og planlegge klokt.

  1. Spar tid og penger

Selv om det virker motsigende, betaler det seg å investere penger og tid i opplæring av arbeiderne dine! Jo mer du investerer, jo mer tjener du. Dine ansatte har allerede stor kunnskap og er i stand til å ta fatt på nye oppgaver mye raskere og kjappere enn en ny ansatt. De har bedre forståelse av hva de nøyaktig trenger for å jobbe raskere, bedre og mer effektivt. Gitt «verktøyene», vil de kunne spare deg for kostnader til ekstra ansettelser, fremtidig opplæring av nytt personale og unødvendige pauser i prosessen.

Nå til dags har norske bedrifter flere muligheter når det gjelder å tilby bedriftsopplæring til sine arbeidere. En av dem er Kompetanseplus-programmet – gratis kompetanseprogrammer for bedrifter og frivillige organisasjoner med opptil 50 ansatte.

Ansatte kan få tilgang til:

  • Norske eller samiske språkkurs
  • Matematikk og regneferdigheter
  • Forbedre digitale eller muntlige ferdigheter
  • Forbedre skrive- og leseferdigheter

Inlearn er en leverandør av kompetanseprogrammer, og vi er klare til å hjelpe dine ansatte med å styrke deres ferdigheter i norsk. Din bedrift kan motta opptil 200 timer gratis opplæring for ansatte gjennom offentlige midler.

Del dette innlegget for å spre nyhetene med dine kollegaer og venner!

Read More

Related Post

Er norsk vanskelig å lære
Er norsk vanskelig å lære
Read Article
Her er noen interessante fakta om det norske språket
Her er noen interessante fakta om det norske språket
Read Article
Hvordan gi et godt inntrykk til din norske sjef
Hvordan gi et godt inntrykk til din norske sjef
Read Article

Inlearn Logo

Our mission is to facilitate the learning experiences of students with specific professional learning needs and goals.

Inlearn Norway AS
  • Kontakt Oss
  • Om Inlearn Norway
Nyttige Lenker
  • Skolereglement og vilkår og betingelser
  • Vikår for bruk
  • Angrerett
  • Angrerettskjema
Åpningstider
  • Mandag - fredag: 8:00 - 19:00
  • Lørdag og Søndag: Stengt

Copyrights© 2025 - Inlearn Norway AS - All Rights Reserved

Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Administrer alternativer Administrer tjenester Administrer {vendor_count}-leverandører Les mer om disse formålene
View preferences
{title} {title} {title}